nak join? klik banner ni yer

Wednesday, May 19, 2010

@ Gula Kapas

Saya bukanlah penggemar makanan yang manis2. Tapi bila selalu gi isi minyak kereta kat Petronas, selalu nampak gula2 kapas ni.. pink jer kan.. cantik jer dok tergantung gitu.. macam memanggil2 pulak..suruh kita beli dia. 


Hari tu ada nampak dalam citer "Adamaya"..si Dani belikan Maya gula2 kapas..sebab nak pujuk si Maya.. so sweet kan..

Dah lama tak makan benda2 merapu gini. Last2 saya beli jugak haritu ... RM1.80 je satu bungkus.. ingatkan Dalila nak makan jugak.. Last2 saya sorang jer, hubby dan Dalila memang tak suka benda manis2.

Korang pulak, bila last makan gula2 kapas ni?




Photobucket

34 comments:

miralatiff said...

Saye pon suke tengok cerita Adamaya....Arghhh Adam I heart you...

♥Azie♥ said...

yer la kak min..azie teringin nak makan tapi manis la

Ibu Ayra said...

eeee.....gula kapas pink....comeyyy.... kak ros suka gak makan gula kapas nih...tp dah lama x makan...mcm nak kena cari ja....teringin plak tgk gambaq min nih...

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

dah lama tak makan...dulu pernah beli kat petronas...sedap memang sedap tapi kendungan gula tinggi...

[-suziey-] said...

uish mmg lama giler xmkn gula kapas ni..

SyidaMislan said...

dah RM1.80? mahalnye!dulu kecik2 bukan diorang jual 50sen je ke?

mama c'fa said...

wahh teliur je.. kite pun slalu gak nmpk gule2 kapas ni kt pam mnyk,+soping complx,pasar huh tp xgak bli sbb takut nti mkn sorng xde kwn nk shre.. huh hubby pun xsuke mnis2 ni tp x tau la si cfa lak.. hihih blk ni harus la dptkn hihihih

idah @mama izzya said...

salam singgah..
waa lama x mkn gula kapas tu..
teringat jamang kecik2 lu...

Damia Aleesya & Damia Ayunie said...

pun dah lama tak makan...tapi selalu jer nampak kat petronas tu...

Izan Ishak said...

izan pun suka tgk gula kapas. tp, itu jelah 1st time anak2 makan masa cuti sekolah bulan 2. itupun muhaimin yg sibuk nak beli. last2 xabis pun....

ibu zharif said...

hehehe...nampak sedap jek cotton candy tu..pinky lagi =) ermm..lame tul rasenyer tak mkn cotton candy. bila ibu arifa post citer pasal ni rase teringin plak..nyum2~

Suhana Shahril said...

hhoho...x brapa suka.sbb boleh memberi sakit pada gigi

mama tisya said...

suka mkn sebab sedap tp tula manis sgt...last mkn rsnye bln lps kot bli kt psr mlm rm1

ayah,ummi, farish said...

salam perkenalan..
maya dah lama betul x makan...rasa2nya masa kecik dulu ader lah..beli kat pasar malam...x tahu lah skrg sama ker tak rasa cam dulu2

Nadiah Sidek said...

lama dah tak mkn gula2 kapas tu. tak ingat bila. suka bila gula tu cair dlm mulut :D

Fid said...

few months ago la

masa kecik2 suka dah tua2 ni dah tak layan sgt huhuhu

rynas said...

susah nak cari gula kapas skang ni. rasanya last makan masa sekolah rendah kot..lama dah tk makan pastu

ibu_Arifa said...

TO MIRALATIFF: hihihi..best jgk kan citer Adamaya tu..menyampah tul kat Dani tu.

ibu_Arifa said...

TO AZIE: sekali sekala tak pe lah mkn manis..dah teringin..mesti kena try la Azie.

ibu_Arifa said...

TO MAMA AQISH: betul tu Mama, tak bagus mkn benda2 yg kandungan gulanya tinggi mcm ni kan.

ibu_Arifa said...

TO IBU AYRA: sekali sekala mkn, memang sedap jgk kak ros.. lebih2 lagi bila rasa kasar2 gula kapas tu kena lidah kita..perghh..best!

ibu_Arifa said...

TO SUZIEY: samalah..tu yg saya beli jugak tu..anak tak makan..maknyer lak yg lebih2.

ibu_Arifa said...

TO SYIDA: haah..dulu murah jer..skrg ni..semua benda mahal kan kak.

ibu_Arifa said...

TO MAMA C'FA: hihihi..harap2 c'fa xsuka lah..kang dia suka, selalu pulak dia mintak...susah kita nnt.kalo nak berus gigi senang, xpelah...kalo nak kena gomol2 dulu..parah jgk.

ibu_Arifa said...

TO IDAH: Terima kasih sudi singgah.. zaman kecik2 dulu mcm femes gak kan benda ni..

ibu_Arifa said...

TO IBUDAMIA: samalah..tapi saya dah terpengaruh dgn citer Adamaya dah..tu yg teringin lebih tu.

ibu_Arifa said...

TO IZAN: saya yg tua ni pun tak habis jgk kak izan satu bungkus tu..sampai 3 hari dah jd kecut, langsung xsedap dah.

ibu_Arifa said...

IBU ZHARIFF: hahaha...try la cari kat petronas..sure ada punya..hihihi

ibu_Arifa said...

TO SUHANA: wah..bagusnyer kak Ana.. saya risau jgk sakit gigi tp dah teringin punya pasal.. dapat rasa sikit jer pun xpe dah.

ibu_Arifa said...

TO MAMA TISYA: ooo..kat pasar malam lagi murah ek..tak perasan pulak benda ni kat pasar mlm kat sini.

ibu_Arifa said...

TO MAYA: salam perkenalan kembali.mungkin masih sama lagi kot rasenyer.. paling ingat dulu2 punya lagi besar..lagi gebu..

ibu_Arifa said...

TO NADIAH: Saya pun suka part u jugak..mmg teringin nak makan gula2 kapas ni sebab tu lah..time dia cair dlm mulut tu..eeee.

ibu_Arifa said...

TO KAK FID: yer lah kak Fid..kecik2 dulu mmg suka dgn benda ni..dah nak masuk usia 30-an ni..dtg teringin nak rasa balik pulak...hihihi

ibu_Arifa said...

TO RYNAS: Susah nk jumpa yer..rasanya saya dok nampak kat Petronas jer..kat tempat2 lain jarang nampak org jual..kat pasar mlm mungkin ada kot.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...