nak join? klik banner ni yer

Wednesday, April 7, 2010

@Ada Duit Syiling Dalam Poo Poo

sumber pic: Mr Google


Kejadian ini merupakan kali pertama dalam hidup Ibu sebagai seorang Ibu. Antara percaya atau tidak juga sebernarnya time tengok ni..

Ada SEKEPING duit syiling 10sen dalam daipers+poo poo Dalila..semasa Ibu nak cuci poo poo Dalila petang tengah hari kelmarin (6 April 2010)

Dalila memang xboleh nampak duit dari dulu lagi, tak kira duit syiling mahupun duit kertas, semuanyer dia nak ambil. Lagi lagi kalo dia dapat selongkar purse Ibu atau Abah, mesti sepah semua benda2 dalam tu dia keluarkan. Sejak dari dulu Ibu dah ajar Dalila xmasukkan duit syiling dalam mulut dan sampai kelmarin..sepanjang dalam pemerhatian Ibu, memang dia tak pernah 'makan' pun duit tu. So, Ibu TAK BERAPA nak risau untuk bagi dia main dengan duit syiling tu (selalunya dia cilok dari purse utk pergi pasar Ibu). Kadang2 Ibu main teka duit syiling tu ada kat tangan mana? main rebut sekeping duit dgn Dalila. seronok! Kadang2 dia suka menabung..mintak duit syiling utk penuhkan tabung2 dia :P

Tapi entah macam mana, mungkin benda nak jadi kan, masa nak cuci poo poo Dalila, ternampak sekeping duit syiling 10sen. Tak de pulak dia menangis time nak 'teran' tadi..dia just bgtau dia nak "..ukk ukk" jer..lagi pun 30minit sebelum tu dia dah poo poo dah.

So, lepas ni Dalila tak leh main duit syiling dah yer sayang..mujur tertelan 10sen jer.. kalo 20sen ker ..50sen ker..risau Ibu tau..risau sakit atau tercekik jer nanti. Moga kejadian ni tak berulang lagi..


p/s: Hati2 yer kawan2 kalau2 ada anak yg suka main dgn duit syiling..kadang2 kita tak jangka apa yg akan berlaku/mereka lakukan...kadang2 depan mata kita, nampak baik jer.


Photobucket

22 comments:

♥Azie♥ said...

adoi kak min..confirm ker dia makan syiling tue?..nasib tak jadi apa2 yer..mintak di jauhkan

mamaAliff @ salmi said...

alahai takutnyer..klu btl la dia telan duit tu..nasib baik dpt kuar blk..huhu..

Siti said...

Alahai...bahaya kan..Nasib baik Dalila tak apa2. Yer la kecik lagikan..takut jer terlekat..

Tu la..anak2 ni mg kena selalu observe,barang2 yg kecil2 tu kena jauhkan dari diorg. tak silap siti ada terbaca gak psl budak yang terlekat puting susu kat tekak...huhu...

lin muhamad said...

erk..smlm nasib baik nmpk kat tangan sara ada duit syiling 5sen.klu tak alamatnya dah telan masuk mulut

hati - ema said...

ayark...... meen pun suke duit siling.. dan suke gak masuk mulut.. dulu ok main jer kan skrg dah masuk mulut... aku mmmg x bg dah sia pegang siling sebab kompom masuk mulut tu...huhuhuhu...


nasib dalila ok..... takut nyeeee


sama-sama hati-jati yer... aku plak cuak

Ummi Eisya said...

uish..bahyanya nye..nasib dia terus ke bahagian usus tu..menakutkan..aku mmg tak pernah bg eisya main duit..biarla tak pandai pegang duit pun tak pe..

kawan sekolah aku,anak dia pun tertelan duit 20sen..kena minor operate kat bahagian leher sebab terlekat kat situ..menakutkan....

SyidaMislan said...

Heee...takutnya.nasib baik duit tu bole klua..

Wan Anis Sorfina said...

knk2 ni bende2 y kite x prasan @ remeh@kecik bg kite itulh y dia prasan @ besar bg dia.. Mmg nk kna bringt sedia..

Confession of a Coffeeholic Mama-Miya said...

wah dia telan ke?

miya suka sgt letak duit dlm mulut..i marah coz kita tak tau apa kuman la yg ada kat duit tu kan..tp nak kontrol sgt pun susah kan?

we all pernah caught miya letak duit & crayons dlm nappy dia. :D bukak2 aje nappy tu, terkujat gak ada objek asing tu..tp yakin la dia tak poop benda tu coz dia mmg tak poo..hoooooooooo...

Mummy Zara Sofea said...

slmat xpape..ank sy pun suke sgat meraba brg2 kt lantai, nmpak je mata die tue...

extraa attntion pasnie..

Ammi Sara said...

Laa dalila ni..
alhamdlh tak jd kejadian yg x diingini..
dalila, ammi sara nk tanya la, rasa ape ek duit 10 sen tu? ;), hati2 ye...jgn telan lg, duit 10sen coklat boleh ye

miera said...

ishhh.takutnyer miera..alieya pun suka main gan duit syiling..kdg2 ada jgk dia masukkan duit syiling dlm mlut..nasib baik miera nampak..bahaya tul la.

10 said...

aiiiyaaaakkkk... bahaya tu... takut la kak min... takut lekat kat tekak je... x fasal2 kena bedah...

arapnya lepas ni dalila x main syiling lg la...

[-suziey-] said...

uish ye ke./..masyaAllah..aQeel pn suka sgt main syiling..alhamdulillah xpnh tertelan..tp kita mmg xkasi main..kalu nmpk trus amik..ish risau..tkt tercekik...

Ibu Ayra said...

min, sib baik duit tu kluar sekali poo poo dia...kalau trus ada dlm prot, kita langsung x tau... pasnih kena lebih berhati2...jgn bg dalila main duit syiling lagik....

paij188 said...

bahayanye... anak saya pun mcm tu jumpe syiling je telan. nasib dalila tak ape2 ye.

YatieJay said...

Tu diaaaa....Dalila! Lapar sangat ke? Hehee....

Scary lah memikirkan benda ni. Ni mesti dia terperasan syiling ni jatuh kat mana2. Biasanya yg biasa kita larang tu lah yg dia nak buat sangat.

Semoga anak2 kita dilindungi dari bahaya...

mamaMUHAMMAD said...

takutnye dengar dalila telan duit syiling..tak kira seposen ke doposen ke limeposen ke..sungguh merbahaya.. syukur alhamdulillah takde ape2 yang berlaku..kecut perut dengar.ye lah,sekarang ni macam2 jadi tanpa kita sedari walau kita tatang bagai minyak yang penuh..moga ibu lebih hati2 lepas ni..tula kan,kanak2 ni dilindungi malaikat.

Izan Ishak said...

dalila...dalila...nasib baik kuar balik syiling tuh...

**dari dulu mmg phobia kalau anak2 main syiling, takut dorg masuk mulut dgn sengaja...

~Ifa~ said...

asih takutnya kak min.nasib baik leh keluar jugak blka poo poo.arap x berulang lg la benda cm nie.risau ooo

rynas said...

ehh nasib baik tertelan dan tak lekat kat kerongkong dan nasib baik jg kuar dalam najis kalau simpan dlm perut aduh bahaya sangat. lain kali min kena take care yer.. risaunya akak kalau kes2 tertelan gini.

Intan said...

Ya Allah terkejut Intan baca entri nie. Bahaya tu!

Nasib baik duit 10 sen...minta di jauhkan lah dr anak2 kita tertelan benda2 yg merbahaya mcm nie.

Intan mmg tak pernah bagi Arissa pegang atau main ngan duit syiling.

Kalo dia nak pegang sekali pon, intan akan tengok dia closely...mmg tak lepas pandang. Coz takut benda2 mcm nie dr berlaku...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...