nak join? klik banner ni yer

Thursday, July 8, 2010

@ Mungkin Kerana Caller Handfon ku

4.15 petang kelmarin, ketika tengah bersantai2 menonton TV bersama Dalila, tiba2 handfon  saya (di dalam bilik) berbunyi, bunyi nyer tak lah sekejap sangat TAPI tak lah lama mana pun.. sebab on the way saya masuk bilik nak jawab..handfon tu dah stop bunyi dah. Check nombor..sah nombor kediaman/office sebab start 04-XXXXX51.
Orang office ker yang call tadi tu?..nape cepat sangat dia letak? mulalah hati ini jadi gundah gulana. Sebabnya saya ada apply kerja baru kat 3-4 tempat guna jobstreet.. call nak panggil interview ker? mak aii!!

Terus call balik nombor tadi tu...engage lah pulak! Tak per..tunggu jap..dengan harapan nombor tadi tu akan call balik. Tunggu punya tunggu dah dekat jam 5 petang dah. Terus saya call lagi nombor tu bagi mengurangkan tanda tanya dan bagi mendapatkan kepastian.


Saya: Hello..
Orang tu: Hello!   (kedengaran seperti suara seorang aunty/nenek cina)
Saya: Sorry ya..tadi saya ada dapat miscall dari nombor ni. You ada call saya ker tadi? Ker you tersalah nombor?

Orang tu: Tak lah..You lah yang salah...I tak salah! (nada gaya "nak menang")
Saya: Okey..okey..sorry ya..I yang salah (mengaku jer lah sebab nak "end" kan panggilan cara baik)


Lepas letak..terasa "hangin" pun ada jugak..sebab terpaksa "mengaku saya yang salah" tadi..dan aunty tu gaya macam nak marah. Tak kan saya pulak yang salah, kita guna handfonkan..so,bila check miscall boleh terus tekan butang "call" untuk terus call "nombor miscall" tersebutkan.. takkan lah handfon ku yang pening pulak. SABAR SAJALAH LABU!!

Tapi dalam firasat saya, mengapa aunty tadi tu call nombor saya- "nak kata sekejap-tak juga..nak kata lama pun tak juga" then terus dia letak mula2 tadi tu.."mungkin dia nak call anak dia" (cina juga) tapi terdail nombor saya..kena pulak saya guna ISLAMIK caller ringtone. terus dia letak...sebab sedar tersalah dail.



p/s: sehingga kini..saya masih menantikan panggilan dari JobStreet

photobucket

19 comments:

♥Cik Puan♥ said...

salah dail la tue akak...azie pun pernah kena..dahla salah dail...hantar plak sms kat kita tanya betul ke ni no azie tak de ke nama sekian2 kat sini...betul ker tak dia tue...

Suhana Shahril said...

Sohih lah tu, makcik cina tu tekan tekan butang,tersalah tekan,sbb tu lah tu.Lelebih sungguh yer nyonya tu..kekeke..
K.ana slalu kalo miss call ke,naik nombor yg xdak dlm senarai tipon,mmg x penah call,bukan kedekut,tp nak elak kes2 mcm tu lah.Kalo org tu nak ckp,dia akan call balik. tu jer la.hehehe...

10 said...

aunty cina tu x nak ngaku ya? biar la dia lgpun menang kat telefon ja... sok mati dia kena bakar gak... dah tu sapa yg menang? kak min jugak...

Zaidah said...

bila kita tersalah tekan satu nombor pun bleh salah call...jangan hangin yer ibu...hehehe

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ said...

aik...orang tu yang miskol leh salah kan kiter yang call balik plak...pelik2 tapi benar

mak encik | SZ said...

hehehe..maafkan je la untie tu min..biasalah tu mesti tertekan salah satu nombor ke dah smpi ke nombor orang lain... :)

Ummi Eisya&Amani said...

sabar jela min..mungkin sebab tu kot..ataupun dia dah lupa no yang dia dah dial..

Pija Madzlan said...

hoho..baiknya ngaku salah, kalau saye lah saya letak aje kalau dengar ayat penyata kurang hasam jawa itu :P

Izan Ishak said...

hehehe...apa2 jelah aunty cina ni taknak ngaku salah ek..

Syida said...

maybe dia yg tersalah call, pastu tak nak mengaku sbb dia malu.huhuuuu

Unknown said...

hehe silap dial la tu :) aunty2..hehe..

Ummi Aisyah || Cik Yah said...

orang macam tu pun ade ker??pelik2..

YatieJay said...

Min dah mula apply kerja ye? Good luck! Harap2 ada rezeki Dalila nanti.

Bukan Bidadari said...

tak pun apek yg tersalah kol .... jd aso yg jwb kol td tu x tau ape2....

Kika Mohamad said...

hihi salah sendri tanak ngaku ea :P

Unknown said...

semoga tersangkut ngan mana2 satu keje yg diapply...amin...

Farra Dhelina said...

kompen lah tu slh dial kak..

hrp2 dpt lah offer yg dr jobstrt tu ye kak ;)

MeL said...

husband i salu gak kena mcm ni. naik hangen jgk dia sbb org salu salah dial, plak tu cina yg xpaham sgt bahasa melayu..haih sbr jelah. gudluck with jobstreet, ada rezeki dpt tu ;)

rynas said...

aik gitu pun ada ka??
agaknya untie tu termalu ler tu dia salah call

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...