nak join? klik banner ni yer

Tuesday, July 27, 2010

@ Kurma Kegemaran Dalila

kurma yang disaluti coklat dan berintikan kacang almond

Ni kurma kegemaran Dalila, Chocodate edaran Yusuf Taiyub. Kurma ni disaluti dengan coklat (sebab tu Dalila suka) dan didalam kurma tu pulak ada kacang almond. Beli jer terus Dalila suruh buka, dia suka makan tapi part kacang almond tu jer dia kasi kat kami, kacang tu dah macam "masuk angin" jer.. mungkin stock lama kot. Nasib baik beli satu jer dan beli pek kecik jer Hari Sabtu lepas.

Kat rumah pun dia dok ulang2 buka peti ais nak makan kurma ni. Tinggal 2 biji jer lagi kelmarin untuk buat saya ambik gambar untuk diletakkan dalam blog...ni  pun sebab saya sorokkan semalam.

Ade sape-sape nak rase jugak chocodate ni?

photobucket

23 comments:

Izan Ishak said...

sedap tu kurma disalut coklat!
dalila pun suka buka tutup peti ke?
twins n naufal pun sama, ingat ada byk makanan dlm peti tuuu...

Zaidah said...

tak pernah rasalah....tapi bentuknyer macam gula2 kan...

Syida said...

macam nak beli je utk aqid.ada jual kat giant tak?

Ummi Eisya&Amani said...

dulu masa prgntkan eisya,hari2 aku makan kurma coklat ngan badam ni..masa tu adik aku pos dari qairo..kt malaysia tak femes lagi..skrg pun tgh makan gak..sedapkan..

aku sbrnya tak suka sgt ngan kurma asli..tapi bila dah ade tambahan perisa baru suka..hihii

Farra Dhelina said...

pnh mkn choc ni dr dubai.mmg sedap kan,dia ada kurma..

patut pon dalila suka ye kak.

hihi siap sorok lagi..mmg blogger tegar kak min ni hihi..kita semua serupa je..haha

ayah,ummi, farish said...

x pernah lak jumpa kat sini..terigin gak nk makan

Ain said...

akak tak pernah lagi makan kurma yusuf taiyub bercoklat, selalunya beli kurma biasa tu jer....

jenama yusuf taiyub memang the BEST.

Unknown said...

dah pernah rasa...org bagi hadiah masa bulan ramadhan tahun lepas...ni bukan budak2 jer suka...mak bapak budak pun suka kurma ni...heheh

'NuReeN' said...

bole la try bg ellesya mkn.. sure dia pon suka mcm dalila.. :)

CikPuan Adda said...

Saya nak! Saya nak! (sambil angkat jari telunjuk ke atas. hehehe). Kat Ipoh ni susah nak dapat kurma Yusof Taiyob ni. Mungkin bulan puasa ni banyak kot. Saya paling suka kurma badam n jenis tak basah sangat.

CikPuan Adda said...

Saya nak! Saya nak! (sambil angkat jari telunjuk ke atas. hehehe). Kat Ipoh ni susah nak dapat kurma Yusof Taiyob ni. Mungkin bulan puasa ni banyak kot. Saya paling suka kurma badam n jenis tak basah sangat.

10 said...

sedap ek kurma bersalut cokolat tu? kat supermarket ada jual ke?

Bukan Bidadari said...

ade ek.... mcm berminat je....

Ummi Aisyah || Cik Yah said...

tak pernah cuba lagi.macam sedap je..

Nadiah Sidek said...

sy pernah rasa tapi tak minat pulak. sama la pesen dalila dgn sy..dpt tang kacang, pass kat mak/ayah :D

rynas said...

nak..nak.. nak...hehhe...
selalu merasa bila dpt free drp client yg hantar kat opis.

mak encik | SZ said...

ku mahu ku mahu! ihikss...
yusooffff taiyooobbb...sinonim sungguh nak bulan pose ni kan... :)

ibu_Arifa said...

TO IZAN: betul tu kak..dh la sekali buka lama pulak tu..dok pk nak makan apa kot..ker mungkin suka sebab sejuk kat situ.

TO ZAIDAH: ya kak Zai.. sebijik mcm gula2.

TO SYIDA: dekat2 ak raya nnt mungkin ada kot kat giant..kami selalu beli kat pengedar dia..diorg buka kedai time2 puasa.

ibu_Arifa said...

TO UMMIEISYA: Haah lah tak femes lagi. tahun lepas pun kami dekat2 nak raya baru merasa. Aku pun suka jgak yang ni, malam tadi aku dgn dalila habiskan yg 2 bijik dalam gambar tu.. sedapnyer bila kena badam yg tak "masuk angin"..rangup!


TO FARRA: ye kan Farra..akak pun suka tp disebabkan Dalila suka..kita mengalah jer lah..nnt boleh gi beli lagi..
hahaha..terpaksa sorok..kalo tak entry ni tak bergambar lah.. mujurlah ada lagi 2 bijik.. hihihi

ibu_Arifa said...

TO AYAH,UMMI,FARISH: Tak pernah jumpa lagi..mungkin tak femes sgt lagi kot kurma yg mcm ni. nnt kali jumpa try lah..aritu beli pek kecik (90g) RM8.50.

TO AIN: wah..nanti mesti KENA carik dan try kak Ain..sedap ya amat kurma ada coklat dan badam nih. saya pu suka jenama yusuf taiyup (sebut ala2 bisik)

ibu_Arifa said...

TO IBU DAMIA: tu lah..saya pun merasa tahun lepas jugak..tapi time tu dapat sikit jer. maybe tahun ni akan byk lah kurma coklat ni kan.. dah suka dah dgn perisa baru nih.

TO NUREEN: sure suka punyalah..sebab rase coklat pastu sekali dgn kurma pulak..best!!

TO IBU KHALISH: hihihi..nak yer..kat sini selalu nampak gerai/kedai yusuf taiyup (bila puasa) kat town.. maybe dekat dgn port kot kan..yer lah diorg import masuk guna kapal kot..maybe..

ibu_Arifa said...

TO 10: kat supermaket kak min tak jumpa lagi..kalo nak, nnt kalo sempat berbuka puasa sama2, kak min kasi yer..insyallah.

TO EMA: ada Ema..sedap sampai menjilat jari dan gigit jari lagi..sebb Dalila yg dok mkn sorang2..hihihi..kalo ko jumpa pastikan beli yer.

TO CIK YAH: sedap cik yah. mesti aisyah pun suka kurma mcm ni. mungkin tahun ni kurma ni dah femes kot.

ibu_Arifa said...

TO NADIAH: hihihi..Nadiah tak suka yer.. sbb manis kot. saya suka tp sebb anak suka..so kasi anak saja lah yg makan. Lacang yg masuk angin jer dia kasi kat saya..yg ok habis dia makan senyap2.

TO RYNAS: Akak ni selalu dapat yg free kan.. jelesnyer.. macam2 pulak tu. rezeki jgn ditolak yer tak?

TO SZ: betul tu kak Suziey.. saya suka kurma yg bertangkai tu.. mcm lemak2 manis jer bila makan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...