nak join? klik banner ni yer

Thursday, June 10, 2010

@ Dalila Dan Belon

Hari ni nak cerita sikit pasal Dalila dan belon. Dalila sebenarnya memang PANTANG dengan belon ni.. Ya! betul ...PANTANG NAMPAK!! Dalila pantang ternampak belon..MESTI DIA NAK... selalunya kat pasaraya kan selalu ada orang kasi free.. kalo orang tak kasi pun kami gi mintak.. kui.kui.kui..

Tapi kalo dia buat main macam biasa tak pe lah jugak.. ni dia cubit nak kasi pecahkan belon tu. 2-3 biji jugak lah pecah kat tangan dia..nasib baik dia tak fobia dengan belon pas tu. Pernah masa Dalila admitted dulu.. saya turun belikan belon (BELI OKEY!! RM3 SATU) tak sampai 2 jam dia dah picit kasi pecah dah itu belon mahal tu.. Bukan saya berkira, RM3 jer pun..tp biasanya benda tu selalu dapat free..tapi sebab nak kasi dia happy punya pasal.. dan peniaga tu letak RM3 satu pun tetap nak saya belikan jugak..dan main tak sampai 2 jam dah  PANG!!... pecah dah :(

Dan hari tu masa kat STAR PARADE.. lepas beli kain baju raya..Nampak pulak kedai yang jual belon.. nasib lah satu RM1.. Dalila nak 2 belon..nak pulak bentuk belon yang bertelinga panjang dan besar macam kepala arnab tu. Kejap je dia pegang..pastu Ibunya lah yang kena bawa belon tu.. 
Kat rumah kena tengok2 jugak kalo dia pegang belon..kalo tak..kejap lagi dengar lah letupan.

Saya selalu buang batang belon tu dan gantikan dengan riben, senang.. kalo main tak payah susah2 dah nak bangun ambik..tak tali riben tu jer.

Ini gambar Dalila bermain dengan belon Enfakid..promoter susu ni kasi.
Siapa nak main belon ni dengan saya..angkat tangan!!

Hihihi..syoknyer saya dapat belon

Hmm...cam ne pulak ya saya nak kasi peceh belon ni ..kasi Ibu terkejut sikit!



Photobucket

14 comments:

Zaidah said...

sama macam nabil n nabilah...pantang nampak belon cantik mesti nak...lagi satu buih2 sabun yang kita bleh tiup kuar bebola buih tu...mesti nak beli...masa ade sua rasa kat angsana..diorang paw makcik diorang nie RM30 untuk beli benda tulah...

Anje a.k.a Mama_Balqis said...

sama cam balqis la...pantang nampak mesti nak punyer

ibu emy efy eqy said...

comelnya dalila dengan belonnya.

10 said...

dalila... hawa angkat tangan ni... dia pun suka main belon...

Intan said...

Aunty dan Arissa tengah angkat tangan nie nak main belon ngan Dalila...boleh tak...hee hee :D

♥Azie♥ said...

budak2 mmg suka belon..

Damia Aleesya & Damia Ayunie said...

Aleesya + Ayyunie angkat tangan...sebab diaorg pun suka bebenor main belon ni...

Ya ALya said...

momelnya dengan belon tu,sara pun suka belon gakkkk

AshAnas said...

same la anas pun pantang nampak belon gak... hm, boleh geng dalila n anas nih! anas klu nmpk belon, mesti jerit belllluuuuhhhh... haha... suka sangat dia dgn belon... klu dia nangis, pujuk guna belon, terus senyap...

AYU said...

Comelnya arifa dalilah nie...

Ummi Eisya said...

tomeinya la dalila ni..dah besar lak tu..mcm2 la nak mainkan..tapi eisya tak suka belon tau..dia takut..sama ngan ummi dia la..hihiii

ibu MZW @ farah idayu said...

jom kita main belon sama2 dalila..pastu pecahkan juga sama2 ye..hehe!

rynas said...

sekarang ni Durrani paling takut dengan belon. sebba takut meletop awal-awal lg nampak belon dia akan kata tak nak. selalu gaduh dgn adik sebabnya adik suka main dan pecahkan belon hehheh.

ps: comeinya dalila dgn belon..

Nadiah Sidek said...

sy takut belon..fobia je tgk belon yg ditiup besar2..pastu org duk pecah2kan..huhu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...