nak join? klik banner ni yer

Friday, August 14, 2009

@ Mee Sultan

Mee Sultan..best!!

Kali ni Ibu nak cerita sikit antara makanan fav kami..terutamanya Abah lah.. iaitu MEE SULTAN..mee ni ala2 mee gorang mamak lah jugak..

Dulu masa baru2 kawen..Abah pernah bawa Ibu p makan mee sultan ni..masa tu kedai dia kat area Tanjung ..masa tengah mengandungkan Arifa pun banyak kali Abah bawa makan kat situ lagi..org len yg mengandung..org len yg mengidam :P..

Beberapa bulan lepas melahirkan Arifa..kami ke kedai tu lagi..tapi dah ditutup..mungkin mereka berpindah tempat kot..Meronda2 jugak mencari kot-kot ada kedai mereka di sekitar Tanjung tu..tapi tak jumpa..Ingat tak dapat lah nak merasa lagi Mee Sultan lagi pasni.

Tapi baru2 ni, masa lalu depan USM, Sg.Dua..ternampak plak gerai pakcik tu disitu..betul2 sebelah USM. Apa lagi..singgah lah beli sambil bertanya khabar pakcik penjual tu...hihihi. Korang yg lum biasa makan Mee Sultan ni...kalo datang Pulau Pinang...baik korang try.. sedap!!

Meh tgk gambar plak..kedai area USM
gambar bumbung kedai

depan kedai

p/s: Ibu tak sure sebab apa namanyer mee SULTAN..hihihi..tau mkn jer..

12 comments:

Mrs. Adz said...

macam sedap je..dia macam mee goreng mamak ke..i suka u kalau mee goreng mamak..leh la jalan-jalan cari makan nanti..

NaDiaH SiDeK said...

tak pernah dgr pulak nama mee sultan..ni baru tahu

MiJa said...

sebelah usm? sebelah mana ni?haha aku dh lama x g Sg dua..

~Ifa~ said...

msti cuba nie mee sultan.bla ke penang nk g cari lah kedai nie.depan usm rasa cm x susah nk cari..huhuhu dapnyaaa

10 said...

eeeemmmm... nape nama mee sultan ek? adakah ramuan yg dihasilkan daripada org yg bernama sultan?

PadNani~~{@ said...

first time dgr abt mee sultan..mcm cedaap je tgk gmbar tu:)

ziha said...

kenapa di panggil mee sultan yer?
sultan suke makan ker?hihi

nadnye said...

nampak sedap.. kalu ken Penang kene try nie

ummuabdullahsyaakir said...

Sedapnya tgk gambar tu,blm cuba makn lagi

Mama-Danish & Sarah said...

first time dengar nama mee sultan....nampak cam sedap jer tu..

FiBoCyNnO_gURL said...

cam sedap lew...

FiBoCyNnO_gURL said...

sedap nyer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...