nak join? klik banner ni yer

Tuesday, January 25, 2011

@ Sape pernah dengar Citer En. Lepat?

ni kuih lepat pisang..sedap dimakan petang2 gini

Bukan lepat kuih yang saya nak konsikan di sini...tapi En.Lepat atau nama penuhnya En. Ismail Ariffin. Sungguh kasihan bila membaca kisahnya di sini: 

Kisah beliau pernah keluar kat majalah Mastika, tapi saya dah lama tidak membaca majalah tersebut. Kisah Raja Bahrin tu saya tahu lah juga sikit. 

Sebagai seorang ibu, saya pun turut merasa simpati atas kehilangan anak yang di alami oleh En. Lepat ini. Sudah 13 tahun kes beliau masih belum bertemu jalan penyelesaiannya. Apa yang dikhuatiri sekarang, adalah isu agama anaknya itu. 

Alangkah bagusnya kalau terdapat mana2 pihak dapat membantu sedikit sebanyak dalm kes En. Lepat ini. Buakn isi politik yang ingin saya tekankan disini..tapi isu perikemanusiaan (agama anak yang terbabit) serta kasih sayang antara seorang ayah dan anaknya. Mungkin kes ini boleh jadi ikhtibar dan renungan buat kita bersama.


photobucket

10 comments:

Gieyana said...

kesian kt depa kan! Mcm tue ar roda putaran hidup..bila isu2 cmni mmg susah sket tmbah laj kita bkn nya owg yg power utk turut membantu. Yg mampu kita buat hnya bdoa la kan.

Syida said...

dah lama tak makan lepat pisang.
mode:mengidam.

Fieza79 said...

kes ape ye en lepat ni...

tp yg pasti nya sy suka mkn lepat...sedapnyaa..

Ummi Shira (AshAnas) said...

oh, ingat2... Lepat tu hitam manis kan orgnye... wife die nm Jane ek klu tak salah, comel anak die tu... Hm, psl isu agama ni, takut jadi cam Natrah kan... Semoga Allah lindungi hamba2 dia...

.::Lynn::. said...

dulu2 pernah baca story pasal en lepat ni..

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

alahai kak ingt ceta psl kuih lepat tu...hehe.

suka lepat liat...

noor said...

br td mkn lepat masa meeting..sdp dlm ada klapa

Cik Sue said...

Salam mim..
Memang benar kisah EN.LEPAT nie pernah keluar majalah mastika dan pernah mendapat liputan pun.. itu lah sebagai manusia kita tidak dapat menyangkal kehendak TAKDIR..moga jadi iktibar kepada kita semua

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

salam dalila,laaa ingatkan tadi lepat pisang, ruper nyer En.lepat.

Anonymous said...

hm..dgr gak pasal ni..tp xtau sngt ctenye mcm mana...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...