nak join? klik banner ni yer

Wednesday, January 12, 2011

@ Perempuan Dalam Blenket -Part ll

(sambungan dari entry Perempuan Dalam Blenket-Part l)...


Apa yang saya terfikir masa tu....
haa??!!..diorang ni buat keje tak senonoh ker dalam keta. Dah ler ruangan/poket yang di belakang seat perempuan tu penuh dengan VCD.. terus saya tak berani nak bernafas panjang2 dalam kereta tu...takut terbau sesuatu yang meloyakan pulak. Harap2 ler pompuan tu pakai baju.


Tindakan saya:
Saya masuk (buat macam biasa) sambil pura2 terkejut dan menyapa.."eh..ingatkan tak de orang tadi...maaf ya..lelaki tu suruh kami naik kereta ni". Dia membalas dengan senyuman dan menjawap.."tak apa" ..Curi2 intai jugak apa cerita (VCD) yang tengah perempuan tu tengok... harap2 bukan cerita "tuuuut"... dah ler Dalila ada sama nih.


Sebenarnya apa yang saya nak cuba ceritakan pada entry yang lepas tu adalah Kisah Benar/pengalaman sebenar saya pada bulan Nov 2010. Rentetan dari entry keMALANGan kereta aritu. Itulah pengalaman pertama saya bila TERPAKSA naik kereta brader cina vest hijau (bukan polis..tapi orang ni yang selalu ada masa kereta kemalangan). Kereta kami yang eksiden dah tak boleh nak gerak/pandu dah..depan remuk. So, kalo tak mahu naik kereta brader vest hijau tu..kena naik "tow car/track"...untuk nak ke balai polis, buat report eksiden.

Dah beberapa minit duduk dalam kereta tu, {kereta tak gerak lagi. Hanya kami bertiga..(saya, dalila dan perempuan tu) Abah dan lelaki cina vest hijau tu, masih lagi dok sibuk dengan kereta kami di luar.} ...perempuan tu mula menyapa kami..terutamanya Dalila. Dengar percakapannya ala-ala perempuan Indonesia saja...mungkin melayu tapi tak pasti. Katanya dia naik kereta brader ni..nak ke kedai..nak beli barang. Saya pulak tak de lah nak soal siasat /sembang banyak2.. dah ler menumpang kereta diorang kan.

Lepas dari peristiwa tu, baru saya tahu..kemungkinan ada perempuan dalam kereta brader vest hijau or "orang pertama sampai di tempat yang ada kemalangan tu"...atau hal-hal yg sewaktu dgn nyer..
buat peneman cari makan masa kerja kot yer...Syyhhhh!!!



photobucket

9 comments:

So Shy Lady said...

salam ibu arifa,
curi ms mziarah kgkwn.

susah nak tak bsangka buruk klau dah k adaannya mcm tu....

lelaki tu cina kan? lantak dia lah

AshAnas said...

dah agak ni kisah benar, dh boleh bygkan mesti kak min kena ms eksiden dulu tu... tp xfaham cite yg last skali tu... ade sumting lg ke?

ibu MZW @ farah idayu said...

errr...ayat kat perenggan akhir tu saya masih blurr...ape kah maksud --> baru saya tahu..kemungkinan ada perempuan dalam kereta brader vest hijau or "orang pertama sampai di tempat yang ada kemalangan tu".Syyhhhh!!!

eja said...

hehe..suspen je..

Laman Teman said...

ooo..kisah benar rupanya..peneman cari makan masa kerja tu pe?x fhm..huhu

Ummi Eisya said...

aku pun tak faham cite ko yang last sekali tu..apa maksud orang pertama tu..

SYaMiLa said...

sorg2 tk best gak...he3...

My recent post "yamilaMohdDotCom catat pengunjung terbaik… ;-)"

mama_umar_maryam said...

oohh..gelpren die kot,heheheh

sukahaha said...

ce teka.. hehe..

jemput sini yer
blog Matdin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...