nak join? klik banner ni yer

Tuesday, November 9, 2010

@ Aku yang dah ANGRY


 Eh, nak citer pasal aku yang tengah ANGRY  hokey...apasal gambar buat "best" pulak..aiseh..

jap..

cari  gambar lain jap

*

*

*

*

*

okey

dah jumpa

ggrrrmmm..

Pasal apa saya angry sangat ni? sebab dah lama saya bersabar.. dah lama sangat saya bertahan...pasal benda ni..dah dah lama juga saya buat "pejam mata" dengan benda ni.. so sekarang, dah tak tahan lagi.. siap buat entry lagi yer.. padan muka mereka yang terbabit...haaa....baru ko tahu.

Saya marah bila tiap2 kali saya check email saya terutamanya kat "SPAM" ada jer email dari MAYBANK. Geram betul...sebab SELALU SANGAT DAPAT email dari MAYBANK. Saya memang ada acc Maybank, tapi tak aktif pun..sbb tak pernah guna. Rasanya RM50 jer kot kat dalam tu. Tapi bila tiap2 kali buka email yahoo..dan asyik ada jer email dari Maybank.... menyusahkan hidup jer.. kalo lupa nak delate..penuh lah "spam" yahoo saya..


email 1st dari en. jacktickle (cara: saya letak cursor pada link email 1st)


email 2nd dari Jonvanatta pulak


email 3rd dari Fare208318


Dalam satu hari 3 email...bayangkan kalo saya tak check email...seminggu..sebulan.. tak ke hangin nak delate bagai.

Bank2 lain tak de pulak saya dapat email tipu mcm ni... apasal maybank saja ek?
 Dulu, pernah saya terbaca dalam blog kawan2 kita juga..yang dia telah kehilangan wang RM 1000 lebih disebabkan telah mengklik link pada email dari Maybank ini. Lagi  sekali ini kerja..sang hacker/pencuri yang bijak IT. Sejak itu sampai sekarang, saya tak pernah buka pun email dari Maybank ini. Terus saya delate.


Ketahuilah bahawa maybank tidak pernah menghantar email menyuruh kita mengupdate apa-apa butiran peribadi di Internet termasuklah password atau no pin. Memang tak ada. Semua kerja-kerja untuk update hanya boleh dilakukan di kaunter bank sahaja. Kat tempat lain memang tak boleh!.
Jadi jangan percaya dan jangan memberikan apa-apa butiran kepada pihak yang mengaku sebagai maybank. Jangan juga anda mengklik apa-apa link dalam email yang mencurigakan. Kalau anda ingin membuat transakri melalui Maybank2U pastikan anda masuk ke website yang betul.. bukan mengikut link dari mana-mana email atau pun website sesiapa… walau pun website terbabit hampir 100% sama macam website asli maybank.



lagi cerita berkaitan email Maybank..tengok sini yer..
http://arsyadmaster.com/blog/hati-hati-dengan-email-maybank/



................update..........................
entry ni di buat malam tadi,
bangun jer pagi ni.. check email...dapat lagi 2 email dari Maybank..
HAMPEH tul lah..


photobucket

16 comments:

Ummi Shira (AshAnas) said...

mmg ramai yg dah terkena... mmg sakit hati bila email mcm ni memenuhkan inbox kite kan...

Unknown said...

Jgn terpedaya dgn emel tu kak..takut tertipu,dah byk jd mangsa..

YatieJay said...

E-mail akak pun sama....bnyk kali dah terima dari maybank fake ni. Haritu nyaris2 nak klik, sib baik cepat2 teringat!

Salina@IbuAqil said...

Uiksss bahaya tul dgn email2 berantai ni.. Zaman skrg bkn surat berantai.. Email pun berantai kan ibuArifa.. sabar erkk.. ;o)

Farra Dhelina said...

mmg kena berhati2 la kan

wan syamilah said...

sama la ngn akak...akak tk guna account yahoo..just for ym aje...tp sebulan sekali masuk jugak nk clean up..mmg sampai beratus la email nk kena buang...termasuk la maybank tu...

Anonymous said...

scarynya...

Syida said...

akak pun dpt byk emel ni,smua masuk spam.beribu-ribu spam kat box.dah malas nak layan.

kakngah said...

sama la... aku mmg delete jek.
skrg ni.. bkn dr maybnak je.. dr cimb & public pn aku pernah dpt. pdhal aku xder pn akaun 2 bank tu....

Ummi Aisyah || Cik Yah said...

Samelah, arini je dapat lebih 5 email dari maybank.geram btol!

Wan Anis Sorfina said...

wan pun slalu dpt jugak ~ buat tatau ja,sbb msuk spam kan..

Bukan Bidadari said...

aha..aku pun byk dapat spam emel

10 said...

org selalu dpt emel lottery... buat semak inbox ja kan?

MiJa said...

alomost everyday kut ada email maybank ni.nyampah.
kdg tu siap ada public bank.padahal x pnah pun de akaun.
ade jer la keje nk menipu org

ieda said...

saya pun dapat gak emel ni...la ni pun dok masuk lg..delete sajalah.

Unknown said...

sama lah dgn kakyong pun... mujur la gmail dia dia auto masuk dlm spam.. kdg2 dr cimb pun dpt.. walhal xde pun a/c cimb... huhuuu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...