nak join? klik banner ni yer

Monday, August 16, 2010

@ Ada Apa disebalik KOTAK itu?



Cuba korang perhatikan betul2

Ada apa di sebalik kotak2 dan barang ittew




nampak apa2 tak?




tengok lagi...




ada perasan apa tak?




...tidak?!!




tengok gambar ni pulak..





hihihi...
kenal tak siapa tu?


ya betul!!!!!


Arifa Dalila ..anak dara ku..



gambar terpaksa di sensor sikit..sebab dia tidur ganas..sampai terselak2

cerita sepenuhnya:

Gambar diambil pada hari Sabtu aritu, masa gambar ni diambil adalah sebelum subuh lagi. Hari tu dah plan nak angkut barang2 ke rumah kami di Bertam, Kepala Batas. Rumah tu baru jer disamak bulan Jun lepas..masih lagi kosong tiada apa2 barang/pekakas. Kesian pulak pada adik ipar saya yang nak tinggal didalam rumah tu. So dah call lah lori untuk angkut barang2 bagi kegunaan di rumah sana..lagi pun rumah kami sekarang ni adalah rumah sewa saja..lambat laun kena angkut keluar jugak barang2 ni.

Alkisah si Dalila ni pulak..sejak pertengahan bulan Julai lepas..dia tak mau tidur dalam bilik. Nak tidur kat hall-depan TV jer.. (wajib ditemani oleh saya lah) 3-4 kali dah cuba angkat masuk bilik semula..tetapi PASTI DIA TERJAGA dan menagis nak tidur kat depan TV jugak.. aduyai... Yang lawaknyer ..ingatkan malam yang kami keluarkan semua barang dan letak depan hall (bagi memudahkan proses angkut masuk lori- tak delah diorg kena keluar masuk bilik kami kan..so kumpul semua letak kat  hall) Ingatkan malam tu Dalila mahu tidur dalam bilik..yer lah hall penuh dgn kotak2 kan..huh! tak herannyer dia..dia cari gak port nak suruh letak tilam nipis tu..nak bum bum (nak tido lah tu) terpaksalah saya yang sedang demam ni tidur di celah kotak tu jugak- bersama2 Dalila.. dia mesti "menyusu" baru boleh lena.. tengoklah..dia sendiri nak luruskan kaki pun tak boleh tau kat port celah kotak tu.



photobucket

19 comments:

zue @ annaleeya said...

hehehe... lawakla dalila nih... sama mcm airel... klu dah tido kt dpn hall tu mmg kita x blh nak usik dah... klu angkat letak kt tilam, airel akan ngamuk dan bgn tido balik kt port dia... aduhai... mcm2 peel kan anak2 nih...

Ummi Eisya said...

Ya Allah,dalila dalila..mcm2 perangai bebudak ni kan..tempat sempit tu jugak yang dia nak tido..sian ibu kena tido kat sempit tu jugak..

eisya pun sama skrg..suka tido kat depan tv..yang mangsanya daddy dia la sebab aku dah tak leh baring kat lantai..sakit belakang..selamat ada alasan..hihii

Fiza's said...

macam2 gelagat c arifa nie.. eheeee sweettt

mama c'fa said...

haishhhhh sian die.. hih nk uatcmen dah die suke ekut je la. hihihihih

Farra Dhelina said...

hehe so cute dalila tdo cmtu..kat celah2 kotak pon jadi ye..

AshAnas said...

hehe, dalila, dalila... dh selesa kat situ, kat situ jugak lah nak tido ek...

sz | m.s.s said...

ya Allah...sabar je la...dia suka tido tgh2 hall sejukkk je kot... :)

Nur Faziha said...

Ahahaha!! dalila dalila.. auntie macam nak tido sama jerrr bila tengok dalila tido..

azzul said...

cute je tgk dalila menyempit kt situ hehhe sabor je la yang kesian kt ibu dia la

10 said...

la... awat dalila jadi lagu tu? ish2... kesian kat ibu dia, kena tido kat tempat sempit...

p/s: barang2 dah abis akut ke?

Ammi Sara said...

hehehe..ada surprise di blkg kotak ye, kelakar lah dalilla ni..
mcm adik waidi gak nak tido dpn hall..huhu

SyidaGorjes said...

nasib baik dalila tak mengigau dan masuk dalam kotak.hehehehee

CuTeMiUt78 said...

alahai sian dia.. blh dia menyelit celah2 kotak tu.. napa dia tak nak tido kat bilik

rynas said...

hehheh..habis cam nerlah Min dok kat situ sambil nyusu dalila...terpaksalah kecilkan badan kot

ibu_Arifa said...

TO ZUE: Tulah kak ..mmg sama..siap dgn mengamuk2 sekali jgk. sabar jer lahkan..anak sendiri.

TO UMMI EISYA: entah angin apa tah diorg ni kan..sama pulak tu 'satu musim'...musim tido dpn tv..ooo..ko pandai yer..bg alasan tu..kalo aku..aci potong jari..tak mau nyer nak ganti jwtan aku nih.

TO FIZA: tu lah kak FIza.. kadang2 mcm nak hangin juga..kadang2 lawak lak pula dgn perangai mereka ni.

ibu_Arifa said...

TO MAMAC'FA: Betul tu mama c'fa..ikut kan jer lah..w/p dlm hati ni nak sgt tidur atas tilam tebal dlm bilik tu...adoii..

TO FARRA: hihihi..bgun sblm subuh tu..terasa nak gelak pun ada..mcm tak sangka pulak..dlm celah2 kotak tu ada budak dok tido..nak lau pun susah tau farra..mmg sempit dgn brg2.

TO ASHANAS: gamaknyer lah kan..dah terbiasa tido kat situ..w/p ada kotak nak menenen kat situ jgk sblm tido.

ibu_Arifa said...

TO SZ: Entah lah kak..agaknyer lah kot.saya pun hairan jgk..ingtkan dia ada 'nampak' apa2 ker buat dia tak mau masuk bilik tu. tp rasenyer tak kot. siang ok jer dia main kat bilik tu.

TO NUR FAZIHA: hihi..sempit la aunty..nak lurus kaki pun tak boleh ni.

TO AZZUL: tu lah..kita lah yg terpaksa berkorban demi anak. merekot kaki tido mlm tu.

ibu_Arifa said...

TO 10: barang2 besar yg perlu naik lori dah habis angkut dah..yg tinggal hanya benda2 yg boleh sumbat dlm kereta jer.

TO AMMI SARA: adik Waidi pun tidur kat hall jgk yer.. kesian kak sara kan..ikutkan sajalah kak..kang menangis pulak malam2.

ibu_Arifa said...

TO SYIDA: hihihi..tu lah kan..nasib baik kan..

TO CUTEMIUT: entah lah kak rina..dah 2 minngu dia tak mau tido dalam bilik. panas agaknyer.

TO RYNAS: haah lah..mlmtu tido mengecilkan badan ler..tak selesa tapi terpaksa.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...