nak join? klik banner ni yer

Wednesday, July 22, 2009

@ Ada ker tak dak?

Dalila semakin cepat meniru sebutan sesetengah perkatan yg mudah2 sekarang.. kadang2 dia sebut "apa".."awat?".."ada"..hihihi..kelakar jer dgr.
Sewaktu petang..20hb baru2 nih..sempat Ibu rekod Dalila mengajuk sebutan "ada" dan "tak dak"..kebetulan mlm sebelum tu, bateri kamera baru dicas full, so ada lah dua video ni buat tatapan Dalila besar nanti.. dan juga buat kawan2 blogger Ibu semua.

Petang tu, Ibu sedang duduk atas kerusi, dan Dalila dgn sepantasnya cuba nk berdiri -nak Ibu dukong. Sambil2 tu, Ibu buka Astro Ceria, dia suka sangat tgk iklan yg ada lagu...ceria..ceria.. ceria dunia ku...(ada benda warna warni putar2 tuh) Hari tu plak biskut "baby bite" Dalila dah habis tgh hari td...malam nnt baru plan nak kuar p beli. Ibu dah tunjuk dah kotak biskut tu dah kosong.. sambil bgtau..tak dak (sambil pusing2 tangan Ibu-tanda biskut dia dah habis-hanya kotak kosong je)

Sedang dia memanjat tu, dia ada sebut..mamamm..mamam..so Ibu cakap lagi kat dia..biskut dah habis..nnt malam kita gi beli..dia dok ulang cakap "ada" "ada"..beberapakali. Tengok tepi ada kamera..cepat2 lah Ibu rakam video...



video

sambil cakap..sambil nak tgk tv


video

dah nak bebal bila Ibu tanya banyak kali..tapi tak dukong2 jgk lagi..
sambung balik tgk tv jap- tgh iklan lah tu.





18 comments:

10 said...

hahahahaaa... cute tul la dalila ni... dh pandai cakap yer... bagus2...

emmm... bebal kt ibu ek...

Putra Mama said...

"apa la ibu ni dok asyik ada ka tak dak jer.. ni yg buat dalila nak bebai nih.." huhu ;)

mamaAliff @ salmi said...

dalilah sangatlah comel!!! geram cikmie tgk tau!! cam nk geget2 je mulut becok tu n pipi gebu tu heheh...

Wan Anis Sorfina said...

pandai ~ sebijik 'ada' dlm bhs utara.. ank wan kelmarin bebal nk naik beskal, tetiba ja ckp 'geyek' .. uik, gerek? prasan ckp utara dh pasni.. kami balik kampong kat kelantan, sah org ajuk ckp dia seksok ~

MeL said...

comelnye dalila sebut 'ada' siap slang utara tu hehe..cpt dia ckp ni ;)

ita zakaria said...

comel lah budak tecit nih. dah nak pandai cakap yer...sehari 1 ayat ibu ajar, lame2 dalila pandai...comell!!!

leadleedeea said...

dalila comel nyeee....geram nak cubit pipi die...hehee~!!

Ummu Syahid said...

Alahai tomelnye dia....... geram betul laaa....

¥ α Ŋ α Đ z µ £ said...

pandaila dalila ni..cute sangat tgk..

ibu_umairah said...

dah pandai cakap sikit2 taniahhh!!!!!!!!dalila anak yang cerdik

suhaila-ab said...

hehe...comey...dah nak marah tu tanya byk kali...

Mrs. Adz said...

haha..klako ar dalila ni..dia cakap tak ada ngan ada tu loghat utara la..habis la lepas ni loghat utara la..tak dapek den nolong..(huhu..)

QQ said...

dalila sebijik cam sara..waktu tgk video ni sara tgh tido..papa dia ckp kang ade lak yg mnjwb kang..hahahahahahaha

Ummi Salsabila said...

hahhahahha.ada...dgn loghat utara die lgik..
pandaila.ni msti cpt berkata2 ni..

lawakla.tergelak2 tgk.aufa pun tgk.siap tpuk tgn.good jod dalila!

ibu_arifa said...

TO 10: hihihi..terima kasih.. suka bebel kat ibu dan abah dia nih..24jam

TO PUTRA MAMA: alah...gurau2 manja lah tu..saja nak menyakat dia.

TO MAMAALIFF: 10Q cik mie..tp jgn la gigit..nnt saya nangis..waaa

TO WAN ANIS SORFINA: wah..dia cakap "geyek" ker?hihihi..tak pelah.. plan2 tukar la nnt tu..

TO MEL: yer..saya pun suka dgr dia sebut ada tuh.. mmg nak tergelak jer selalu..

ibu_arifa said...

TO ITA ZAKARIA:Terima kasih kak ita. ni dok ajar selang seli bahasa nih..BM-BI-THAI..

TO LEADLEEDEA: makasih kak lead, nak cubit pipi..larikkk !!

TO UMMU SYAHID: Terima kasih ummu.

TO YANADZUL: thanks yana..

TO IBU UMAIRAH: baru cakap sikit nih.. terima kasih.

ibu_arifa said...

TO SUHAILA: lagi dia nak marah..lagi kusa ibunya nak mengusik..hihihi..

TO MRS ADZ: Tak pelah..mak ayah dia asal utara..kena cakap utara lah..hehehe

TO QQ: Hihihi..ooo sama dgn sara yer.. nnt jumpa leh suruh diorg 'sembang' bahasa diorg ek :)

TO UMMI SALSABILA: Terima kasih ummi, wah aufa tepuk yer..nak kena kiss ni aufa nih...

Mama-Danish & Sarah said...

dah pandai cakap ya..ringan betul mulut dia...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...