nak join? klik banner ni yer

Friday, April 3, 2009

Dah nampak sikit gigi 1st dia

Petang tadi Ibu baca blog Kak Hayatie..dia tulis pasal anak dia (Azri) dah tumbuh gigi. Umur Azri baru 5 bulan lebih. Ibu pun hari2 tertunggu2 Encik GiGi kat gusi Dalila juga..sbb hari2 bukan main ligat seligat-ligatnya gatal nak menggigit..habis barang2 Dalila sondol dgn walker sebab nak capai-nak masuk mulut untuk digigit. Demam pun dah berkali-kali dah.

Pada petang 24hb Mac, tiba2 jer Dalila demam..tak pernah lagi Dalila tiba2 nak demam..selalu pun lepas kena inject ajer.. 6-7 kali Ibu ambik temperature badan Dalila..pas satu ketiak tukar ke satu ketiak lagi. Sah demam ni..sbb termometer keluar pun bunyi amaran. Dah agak dah mula2 tu, sbb biasanya Dalila tidur siang di bilik depan akan berpeluh2, bertompok cadar dengan peluh dia. Tapi petang tu..tak berpeluh pun. Ibu bagi dulu ubat demam yg bulan lepas yg Ibu simpan dalam peti sejuk. Lagi pun esok pagi ada monthly checkup kat Klinik kesihatan Bayan Baru-boleh jumpa doktor minta ubat demam baru. Makan jer ubat..cepat pula dia berpeluh..mungkin sebab menangis- tak mau makan ubat kot.


Esok pagi, awal2 lagi dah bersiap..tepat jer jam 8 dah keluar rumah..Dalila demam lagi..memang dia mood tak berapa baik pagi tu..jumpa misi, misi dok cakap "demam sebab nak boleh apa-apa kot". Pastu kena pergi dengar ceramah pasal penjagaan gigi bayi pula..sian abah..bertambah lambat la dia nak pergi kerja...

Minggu pastu demam lagi.. 1 hari. Encik GiGi tak juga keluar2 lagi..Sebenarnya Ibu hanya tengok gusi Dalila yg sebelah atas saja..gusi yg bawah tak belek sangat, ye lah..Dalila senyum nampak gusi atas..jadi selalu ibu tengok gusi atas..bila baca blog kak Hayati tadi baru tau..gigi keluar yang bawah dulu..Ibu tengok..yess!! dah ada 2 putih pjg dah...dah nampak sikit2 dah 2 batang gigi yg bakal nak tumbuh..tp side kiri lagi jelas/banyak dari side kanan. Harap2 tak gigit ibu punya ***** nanti. Okey sayang..dah nampak sikit2 gigi tu 2 batang kat gusi bawah pada 2 April 09 yer (umur 6 bulan 1 minggu 3 hari).

sekadar hiasan

4 comments:

Leen Die said...

kawan leen tgk ada sebatang tapi leen tgk takder pun..jangan risau klu rayyan dah nmpk gg leen snap gamabr dia

Hayatie said...

Aha, ibu arifa,ade orang dok kata gusi blah atas dulu, tapi ada yg tumbuh bawah juga.Tapi alhamdulillah azri lom demam lagi. Cuma die selalu rengek2 jer. Tak selesa kot. nnti snap gambar gusi arifa tu,hihi. Pas ni jaga2 la nnti die geget,ekekek!

*Azie* said...

wah samalah ngan erin dah nampak gigi kat bawah..nak naik sebatang

ibu_arifa said...

TO LEEN DIE: snap gambar posing dgn gigi kat luar bakul k..

TO HAYATIE: memang makin merengek..nak dukong.. malam tido pun dia terjaga2 saja.. sian diaorangkan..Dah ambik dah gambar ptg td.

TO AZIE: musim kot..tp awat sebatang jer?..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...