nak join? klik banner ni yer

Monday, March 23, 2009

Sudah 6 bulan


Alhamdulillah, anak ibu hari ni 23 Mac dah genap berumur 6 bulan.. rasa macam cepat jer dah 6 bulan dah.. 25hb ni baru tau berat terkini Dalila..kali ni ibu nak mintak misi tu ukur tinggi sekali k... Mulai sekarang sayang dah kena mula makan tau.. Nanti ibu buatkan makanan yang sedap2. Semoga Arifa Dalila sentiasa sihat dan selamat hendak-Nya..amin
  • Setakat ni ibu lihat dia dah pandai guling/meniarap berbagai2 arah dah..kadang2 tu jap je..sedar2 dah kat kaki Ibu dah..yg paling ganas..dia buat guling2 tu dua kali serentak..contohnya..jika guling kekanan..pastu kanan lagi dgn masa yg pantas..mau terputus nafas ibu bila biar dia baring atas tilam nipis depan TV..risau terhatuk kepala ke lantai jer..
  • Yg paling biasa dia buat..main dgn jari tangan atau jari kaki...gaya org dok kire ape jer jari tangan tu..kalo dengan kaki..sok sibuk tarik stokin dia..
  • Lagi satu..dia macam dah rasa separation anxiety jer sejak masuk 5 bulan lepas..tak boleh nak bangun sikit, mulalah bunyi/menagis..minta dukung..haaa..dia memang makin nak org angkat/dukung2 jer sekarang..lenguh badan+sakit abis pinggang+belakang den..
  • Lagi satu ibu perasan dah masuk 5 bulan ni..dia pun dah tak ade dah air liur leleh2 cam dulu lagi..kalo time 4 bulan kebawah dulu..air liur - sampai kekadang kena pakai bib lah..Dalila dah tak kuar air liur ni..rambut ibu lak yg makin banyak gugur..takut rasa nak sikat rambut..nanti cam dlm citer PHSM lak..aduyaii..macam2.
Tadi first time ibu perah susu (guna pam spectra 3)..dapat 2 oz lebih sebelah.. sebelah simpan lagi utk direct BF Dalila nnt.. Ni semua persediaan utk ibu tinggal kan Dalila pd abah ketika Ibu nak gi MTest Sabtu nnt..(huh..malas sungguh nak study..)

8 comments:

mama-qaisara said...

happy 6 month dalila!

Mrs. Adz said...

macam sama je perkembangan anak kitakan..emm study tau jgn tak study..selamat menduduki ujian mtest.

CuTeMiUt78 said...

kejap je kan masa berlalu.. dah 6 bulan dah umur arifa..

Hayatie said...

arifa dalilah lahir 23 hb juga ker..samalah dengan azri , harini 23 hb genap azri 5 bulan...hihi

ibu_arifa said...

TO MAMA-QAISARA..thank you..saya rasa berbesarhati menerima lawatan akak kt blog saya ni.

TO MRS.ADZ..selamat menjawab test gak nnt..ada soklan bocor tak?!!

To CUTE-MIUT78..memang pantas masa meninggalkan kita..sok-sok..tgk dah sek dah..huhuhu..

TO HAYATIE..tu la td dok baca2 blog kak hayatie baru saya perasan sama 23hb..bulan jer lain..

Jue ~ mama DnD said...

nama anak kita sama Dalila....salam perkenalan..
~Kak Jue

naurah makwa said...

dah besar Dalila..cepat2 besar k..Dalila dah tumbuh gigi ker?

ibu_arifa said...

TO KAK JUE: Sama la gitu kita..salam perkenalan ye kak..

TO NAURAH: lum tumbuh gigi lagi..tp rajin nk gigit gaya dah penuh gigi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...