nak join? klik banner ni yer

Wednesday, March 9, 2011

@ Kucing Pun Mencuri..

Terdengar kat berita jam 1.30 TV3 tadi..ada sekorkucing yang mencuri.Punyalah banyak hasil "curian" yang kucing tu buat.. hehehe..lawak jer pulak rasenyer..tak pernah tau lagi kucing pun ada tabiat mcm manusia jugak..
ini Dusty-si pencuri itu...cute kan?

Cerita selanjutnya..


California - Seekor kucing akhirnya dikesan sedang melakukan tindakan pencurian. Kucing tersebut dianggap bertanggung jawab atas kejahatan pencurian tersebut selama tiga tahun ke atas lebih 600 barangan.

Selama ini warga California bertanya-tanya siapa yang mencuri pakaian, patung beruang serta beberapa barang kecil yang terus menerus hilang. Namun pertanyaan itu akhirnya terjawab ketika seekor kucing bernama Dusty selalu kembali ke rumahnya dengan barangan milik orang lain.

Tertangkapnya Dusty hasil kamera khas di malam hari. Kamera itu berhasil merakam aksi kucing pencuri itu saat ia sedang menjalankan kerja pencuriannya.

Pemilik kucing itu Jean Chu dan Jim Coleman mengaku binatang peliharaannya selalu membawa 11 barang berbeza dalam satu malam.

"Dia terus membawa tuala mandi, sarung tangan, kasut, alas kaki, mainan dan masih banyak lagi," ungkap Chu..

Sejumlah lebih dari 600 barang yang hilang dari sekitar lingkungan tempat kucing itu tinggal. Para tetangga mengatakan kucing itu suka mengambil pakaian mandi dan kucing nakal tersebut bahkan tertangkap kamera dengan sarung bra di mulutnya.

Gambar kegiatan malamnya yang terbongkar..

Haa..hambik ko..dah kantol dah.

Yang lawaknyer.. sehinggakan tuan kucing tu keluarkan kenyataan.. " sekiranya anda kehilangan barang, datang lah ke rumah saya.."..kat dalam berita tadi, dah nampak macam garaj sale dah rumah tuankucing tu.. ramai orang datang tuntut barang masing2.. kih..kih..kih..

Dusty..Dusty..wat keja shift malam yer diee selama ini....




7 comments:

Farra Dhelina said...

haha pelik tp benar ye kak.. kelakar pun ye jugak..

SyidaGorjes said...

nasib baik tak bela kucing, nanti penuh satu rumah dgn hasil curian.heheheh

miera said...

uishh.biar betul kucing..dah mcm org lak..mencuri mlm2..ntah2 tuan dia yg ajar tak...hi.hiii..

:.NueRuL.: said...

syg sgt kucing tu cute tapi suke curi..dr mana dy blajr curi tu agknye...

AshAnas said...

bijak yang takleh nak dipuji la wahai dutsy si kucing comel, hehe...

klik HB utk kak min

Aqeela LaEn :3 said...

alala !
comelnye pencuri nie !
^^

YatieJay said...

Dusty...dusty...kelakar pulak! tapi comel. Muka tak bersalah jek...hihihiii

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...