nak join? klik banner ni yer

Wednesday, September 1, 2010

@ Balik Kampung (Ogos 2010)

 Siapa ni ?? Dalila ke ni??!!

Salam semua..
Terasa lama sungguh tak menulis disini..Jumaat lepas kami balik kampung side saya di Kedah. Seronok sungguh dapat berjumpa mak dan ayah sambil2 berbuka puasa bersama2 dan makan saki baki buah buahan (pokok sendiri) yang ada..hanya ada dokong dan langsat saja lagi..Alhamdulillah..

Dalila pula, bukan main teruja lagi bila di kampung..suka "tegur" ayam bila dengar ayam berkokok. Ayat yang tak sangka2 Dalila sebut adalah "Ayam...mai la masuk" siap dengan lengguk-lengguk nada lagi.. dia ajak ayam masuk dalam rumah. Kang ayam tu prettt (ter'buang") dalam rumah..kang susah/malas Ibu nak cuci nak oiit..

Dalila  kini makin suka dan berani di tinggalkan bersendirian dengan tok dan tok wan sekarang. Dapatlah saya buat kerja2 rumah apa2 yang perlu. Time nak tidur malam, siap panggil/ajak tok wan dia tidur sekali dengan kami pulak tu.  Kalau sebelum ni..mesti 5-10 minit jer kena tinggal dengan tok atau tok wan, mesti dia bising nak ikut saya buat kerja.

Selepas sahur malam pertama kami tidur di kampung..kambing ayah saya selamat melahirkan seekor lagi anaknya.. menjadikan bilangan kambing peliharaan ayah saya sudah 11 ekor sekarang. Esoknye saya bawa Dalila tengok kambing berhampiran dengan kandang kambing..tak masuk dekat pun.. tengok dari sebalik pagar saja. Mak dan ayah saya tengak sibuk kait buah dokong masa tu. 

 kandang kambing tok wan Dalila
buah dokong yang baru dikait..masih atas tikar





photobucket

11 comments:

Suhana Shahril said...

Ooo..ooo..balik kampung..hati ria....hehehe

azzul said...

comei nye dalila pki glases..best kan posa kt kg..especially ank kita diorg mmg sgt enjoy klu blk kg..

Wansteddy Tales said...

aah nampak lain wajah terkini Dalila. makin chubby yep >< anak dara ni dah pandai bergaya. cute betul ^^

sz | m.s.s said...

ihikss..peramah nya dalila ngan ayam ye..kelakar betul.. :)

Ummi Eisya said...

bestnye ada kambing..senang nak wat akikahkan..tak yah nak beli..tomeinya dalila pakai spek tu..spek ibu ke ??suh ibu beli tuk dalila ye..balik kampung sendiri mmg bestkan..nak lagi makan berbuka sesama..seronok tul..

ibu_BatRiSya @wardah said...

ala comeynye dalila..hik..hik.
kambing siap beranak lak..hihihi..nak sambut raya..

Ema said...

wah.... byk gak kambeng.....

AshAnas said...

selamat balik kampung....

SyidaGorjes said...

anak dara ni dah ada yang chop ke min?heheheh.geram betul tengok dia nih.

10 said...

amboi arifa dalila... comei bangat kamu...

hehehe... dah balik kg tu rasa puas ke x? dah lepas rindu kat mak dan ayah ek... best la...

banyaknya kambing... boleh la minum susu kambing segar selalu...

Farra Dhelina said...

berbuka dgn fmly lah paling best kan..meriah je rasanya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...