nak join? klik banner ni yer

Sunday, November 22, 2009

@ My Birthday Giveaway (M-B-G)- sticky MODE untill 22 Nov

######## This is Sticky mode entry until 22 Nov 2009 ############
......Sila SCROLL DOWN untuk ENTRY TERKINI.....

Kak Sarah sekali lg buat contest yg menawarkan hadiah yg Ibu suka, iaitu Cloth Daipers (CD) bersemperna hari lahir beliau yg bakal tiba pada 22 Nov nnt. Ini merupakan kali ke-2 Ibu menyertai contest anjuran kak Sarah..mana tahu..kot2 ada rezeki menang utk kali ni.


Kisah Cloth Daipers Ibu Arifa:

Saya telah berjinak2 dengan penggunaan Cloth Daiper ni sejak March 2009 lagi. Masa tu, Ibu beli 3 set CD sebagai set permulaan/percubaan. Suami pula menyokong sepenuhnya (bukan setakat galakkan bahkan kewangan dan tenaga) untuk Ibu men'CD' kan Dalila. Alhamdulillah..


Mula2 dengar cara penggunaannya tu.. rasa 'gerun' jugak serta 'malas' pun ada jugak sebab kena cuci2 dan jemur segala bagai, tetapi bila diri sendiri dah try.. rupanya SENANG SAHAJA ber CD nih.. basuh pun guna mesin, kalo ada poo poo just 'tembak' dengan pancutan air jer 'benda' poo poo tu ke dalam mangkuk tandas, kumpul 3 set CD untuk sekali basuh (basuh mesin jer). Kalau ada kesan kotoran kuning pun...sure hilang bila lepas jemur di bawah sinaran mentari. Dah kering, masukkan insert dalam poket CD tu, dan siap untuk dipakai semula. semudah 1..2..3.. saja.


Sejak dari bulan tu sampai sekarang... dan bila bilangan/koleksi CD dah makin bertambah sedikit demi sedikt... kami tak perlu risau lagi nk masukkan mam**oko dalam list barang tiap2 tengah dan hujung bulan. Rasa macam puas jer tgk bag mam**oko still 'penuh' dan lambat nak luak. Rasa berbunga jer dalam hati ni bila dapat mambantu suami untuk berjimat w/pun sedikit dengan cara seperti ini.
Lagi satu, tong sampah di dapur rumah saya pun tak de lah menimbun dengan daipers lagi. Hihihi..

Rasa rugi pulak tak try CD ni dari Dalila masih kecil2 lagi...Tak pe 'next' nyer Arifa/Arif nanti dapat lah try sejak 'new born' lagi..InsyaALLAH..




Masa ni Dalila xleh duduk lagi, Saya baru terima CD2 yg di oder online.. dah 6 set masa ni.



Ni gambar terkini Dalila ber CD.


Itu lah kisah saya menCDkan Arifa Dalila, Sesiapa yg nak join juga contest ni boleh klik di sini untuk maklumat lanjut.


Photobucket

4 comments:

Naura said...

nampak macam selesa..colour pun cantik

10 said...

ya... citer yang menarik... mudah2an menang la giveaway ni...

Sarah Rahim said...

alaaa kiut nyer dalila...btw thanks for joining MBG...gud luck!!

fildza's said...

kt mana beli cd online tue... kt igt nak beli o9 jugak lah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...