nak join? klik banner ni yer

Tuesday, April 12, 2011

@ Balik Kampung April 2011

Sabtu lepas 9hb April, kami sempat balik kampung ibu di Changloon, Kedah nun. Lama sungguh tak dapat balik menziarah, rindu sangat2. Alhamdulillah mak dan ayah sihat. Dapat tengok mereka kat depan mata lagi seronok dari bercakap di telefon saja.

Dalila pulak dah makin besar, dah makin pandai dan sifat ingin tahu tu makin bertambah...so memang nampak dia seronok sangat balik kampung kali ni.
Mana tak nya..dapat tengok ayam-ayam bebas berjalan di laman rumah, dapat tengok kambing dan bagi kambing makan. Kat penang mana nak dapat macam ni. Mari kita saksikan gambar2 yang saya sempat snap.

Happy lari-lari kat laman rumah

suka naik buaian ni

mengendap ibu dan anak-anak ayam di bawah pokok bunga

lari-lari sambil panggil Tok Wan dia kat belakang rumah

sembang dengan Tok Wan dan Tok (Tok ada kat sebelah tu tapi selalu malu bila nampak kamera)

ikut Tok Wan pi tengok kambing. Siap nak suapkan buah pisang kat kambing tu lagi..tapi Abah tak kasi- berani betul dia!!






p/s: saiz kasut selipar Dalila (2 tahun 6 bulan): kalo saiz no.25 memang tak boleh beli/pakai dah sekarang.


21 comments:

kakngah said...

dah lama tak tgk dalila..
dah besar dah....
cantik!

azzey said...

comeinya dia....ni blh jd model nih..:)

klik HB

Nadiah Sidek said...

geram sungguh la tgk dalila ni. comel sgt! bagus la dalila nak diikat rambut. safiyyah tak nak..dia tak suka..tak tau nak buat mcm mana..huhu..

Suhana Shahril said...

Dalila dok sebelah tok wan tu nmpk mcm nak interview plak gayanya-err...brapa hasil ayam & kambing yg tlh tok wan perolehi sepanjang thn ni?
kekekeke...

Ummi Eisya&Amani said...

makin besar,makin cantik la..makin ayu..makin pandai posing..bestkan blk kg..eisya ni kg dia kat bandar la..tak merasa nak g tgk kambing mcm tu..sian eisya..

ibu MZW @ farah idayu said...

syomelnya dalila...makin cantik jelita dia skang..ekeke~

Zaidah said...

seronoknyer main kat kandang kambing....

SyidaGorjes said...

berani betul budak tecik ni.
aqid tgk kambing lalu depan rumah atuk dia pun tak berani.

Cikidong said...

comelnye gegirl... :D

Momma Mia said...

si gojes dalila!
dulu kecik & comel jer
cepat je rasa dorang dah besarkan

BabyIntan said...

Sweet nya dak dalilla! Rambut dan senyuman tu yg aunty plg geram tgk tau!

Best lah dalila ada kampung kan, Arissa kampungnya bandar...huu huu.

Latest n3: Doctor Comel!

win@momyShaneQeisha said...

dalila semakin cantik ya.suka tengok matanya.

mamamuhammad said...

same la...anak i pun klu blk kg hbs nak me'round' keliling...nasib xdak lembu n kambing..tapi bila lalu2 naik kereta nampak latapikan die buat muka pelik2 sbb x pnh nmpk kt bandar..tapi best udara segar..seronok bila blk kg hubby..kg i kt ttdi jek..hurm...(x adventure)

Fara_Adura said...

hMMPPH comei sungguh dak arifa neh.. tmbh tang mata duk jeling ayam2 bawah nun.. heheh
Da besor skang, leh geng ngan fea neh heheh

AshAnas said...

cantik la dalila ni...

tok wan anas bcita2 nk dok umah kampung tp maktoknya xmo sbb dh biasa dok kt pekan sjk kecik... sudahnya tokwan bela itik kt umah taman sbb nk rasa suasana kampung... lg dia syok bila tgk anas suka nak main ngn itik tu... haha...

sibbaik tak bela ayam dll...

Alin Marlini said...

comel cam ibu dia gak :)

Cik Sue said...

Assalam..
Wah seronoknyer dalila dapat balik kampung yea!!!..Comeinye dalilah..

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

as salam, comel nyer dalili...BSB pun dah lama tak balik kulim.

Ummi Salsabila said...

suka tengok dia ketawa.ceria betul!
bestnya dalila.tok wan byk kambing!

ibunaznoy said...

dah besar &kiut anak dara sorang ni..anggun,rambut dh panjang..gigi pun cantik..

rynas said...

dah besar dah anak dara Min ni...makin comey...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...