nak join? klik banner ni yer

Thursday, July 21, 2011

@ Doa Dengar Cakap Dalila

Dalila kadang2 ada jugak timenya, dia buat tak mo dengar cakap/kata saya, lebih2 lagi sejak saya kembali berkerja sekarang. Saya nak cerita tentang kejadian Dalila berdoa minggu lepas.


Sabtu lepas, ketika masing2 (saya dan Dalila) sedang hampir nak selesai bersolat Zohor, Dalila bangun datang duduk mengadap saya, di hujung sejadah saya. Dan ketika saya sedang berdoa selepas solat, Dalila pun angkat tangan seperti biasa untuk sama2 berdoa, tetapi saya terdengar Dalila berdoa begini....

Ya Allah...bagi Ibu dengar cakap Dalila..

3-4 kali dia ulang cakap macam tu. 

Hampir nak tergelak saya dengar tau. Hihihi..
Benarlah bagai di kata..anak selalu ikut/tiru apa saya yang kita cakap/sebutkan. Haaa..lepas ni haruslah beringat jika nak tuturkan sesuatu depan anak. Sebab...kadang2 bila saya terlalu marah pada Dalila, saya akan cakap..benda yang lebih kurang sama.

sambil beristighfar...
"Ya Allah, kau lembutkan lah hati Dalila agar mendengar cakap Ibunya"

sekarang, Dalila berdoa balik, minta saya dengar cakap dia pulak! Adushhh...



11 comments:

waniewadec said...

hehehe..kiut je bunyinye, ibunye ikut tak cakap dalila?

Sitisifir10 said...

Alahai comelnya lah doanya :P

MisS HoNeY said...

haha..lawak la si comel nie

Ummi Eisya&Amani said...

hihi..cutenya..bagus2..pandai dalila..

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

comel nyer dalila..kalau masuk contest bertudung mesti menang niee

Nadiah Sidek said...

hihihi..kelakar la. doa ibu dengar cakap pulak ek. hihi..

Ummi Aisyah || Cik Yah said...

bijak betul anak dara ni

mariaariffbaby.com said...

hahahahah..dush..

both doa 'hang' sebab ada dua pertembungan doa..

so comel dalila!

kakyong said...

hahha.. comelnya dalila doa mcm tu... ;)

gee ryder said...

kakakakaka....apsal kelakar sangat nih??

dalila sangat cute la pakai tudung tu!

Sidratul Muntaha said...

anak2 sekarang...
bijak sungguh la..
dia doakan kita balik.
ehehehe

setot klu aku geram n cubit tinga dia..
dia mesti menagis sungguh2 n mintak dipeluk..
pastu mulalah ckp..
sakitlah ibu,sakit sangat...
kenapa?!kenapa?!
tak meleleh airmata ko kat situ?!
huuhh...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...