nak join? klik banner ni yer

Tuesday, May 31, 2011

@ 1st time main dengan water color

Cerita lama yang baru nak buat entry. Kalo tengok pada tarikh dlm gambar 30 April 2011.
1st time saya buat aktiviti main dengan water color macam ni. Seminggu sebelum tu dah siap beli dah peralatan untuk sesi ni...kat Mydin, Bukit Jambul.

Ibu yang excitet sebenarnya. Tempat yang dipilih..depan rumah MIL. Tak berani nak buat dalam rumah, risau kotor dan nanti ibunya malas nak cuci. Jom layan kelas seni lukis pertama Dalila.

 ibu ajak saya main watercolor hari ni...yey!!
peralatan yang digunakan

 Ibu cakap saya boleh "free style" hari tu. Terus duduk atas latai.

hasil contengan Dalila dan (sikit2 dari Ibu)

Masa 1st time buat dan letak warna dalam pallet warna tu..Dalila memang teruja. Tak pernah tengok "water color" macam tu kan..dengan kertas lukisan bagai. Hihihi.. Sambil1 tu saya sebutkan lah "ini warna ..." "this is ...." menang sepanjang sesi tu saya pastikan juga Dalila pegang berus dan warnakan sambil dia sebut dan tahu warna apa yang sedang dia gunakan. Sambil2 tu saya lukislah "flower" ,"star" ,"fish" dalam lukisannya tu. Saya perhatikan Dalila suka buat "titik2" dan dia sebut sebagai "hujan/rain" dan lagi satu dia suka buat "oval". Tunggu jugak mana tahu dia nak "conteng" or "comot2" kan kertas lukisan tu...tapi tidak. Berhati2 sungguh saya tengok dia mewarna.
siap guna dua-dua belah tangan lagi tu. (Ini karya Dalila yg ke-2)

Dan akhir sekali lukisan dari "tapak tangan Dalila"

Best..syok betul tengok Dalila enjoy sesi aktiviti ni. Sampai nak suruh "stop" pun dia tak mahu.. hihihi. Ada terconteng juga warna di muka dan rambutnya...tapi tak lah banyak.
warna hijau di muka dan dahinya...hihihi.. comel tak?



4 comments:

Bukan Bidadari said...

nak jugak la... hehehehe

mamamuhammad said...

bagus activity mewarna ni..sy pun selalu main kaler2 dgn anak sy..crayon,magic color,w.color n pencil..sy plak telebih excited..anak yg nak main ke mama die?hoho..

Ummi Eisya&Amani said...

makin besar makin comel dalila..suka aunti tgk..eisya pun ada yang hasil tangan tu..siap tampal lagi kat dinding

miera said...

cute dalila..alieya pun suka main color2 nie..pantang jumpa ja mesti ada lukisan kt dinding rumah..ha.haa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...