nak join? klik banner ni yer

Monday, March 22, 2010

@ Masej "pelik2" dari siapa?

Korang selalu tak dapat masej/sms yg pelik2 dari no yg tidak di kenali? Kalau sms dari Celcom or Maxsi tu kita tahu lah sbb no nyer hanya 5 angka saja cthnyer 22339, 22333 ker. Pernah saya terima sms yang mengatakan ada menawarkan khidmat 'video2 panas' kekononnyer, gambar atau aksi2 yg 'tak masuk dek akal' yg TIDAK AKAN saya ACCEPT walaupun diberi percuma sekali pun. Mcm yg "paling dasyat" yg pernah saya terima dulu iaitu si pemanggil tu siap tahu nama penuh saya lagi (pernah citer kat entry INI).

Kalau sekali sekala tu boleh lah pejam2 mata, tapi kalo selalu tak ke satu koje nak 'delate' msg2 tu


Salah satu sms yg baru saya terima yg agak 'baik' sikit nadanyer adalah:

Sebagai tanda penghargaan di atas kesetiaan anda, nikmati wallpaper dan nada bunyi / video terbaru tanpa yuran pengaktifan! Muat turun x terhad! Balas YA sekarang!

no pengirim sms ni: 017 7258353


Yang hairannyer..macam mana lah "diorg" ni dapat no hp kita ni yer?
Adakah "mereka2" ni hanya meneka saja nombor (so, nasib lah sapa yg dapat sms mereka itu) atau mereka ni ada "org dalam" dengan pembekal rangkaian perkhidmatan telefon?

Pernah juga terbaca di blog kawan2, yg mengatakan sesetengah pemanggil meminta no acc bank kita..kekononnyer nak bank-in kan duit yg TETIBA/tak pasal2 saja kita menang. Terus letak saja kalo dapat panggilan mcm ni yer..


Hai dunia..dunia mcm-mcm cara "org" buat nak CEPAT jadi KAYA kan...



Photobucket

26 comments:

♥Cik Puan♥ said...

ibu arifa saya pun pernah dapat..siap kat saya menang duit berjumlah rm100,000 dalam peraduan power root..pada hal saya tak pernah masuk apa2 peraduan pun..saya pun hairan macamana dorang leh dapat no kita..

opss lagi 1..SIL saya pernah dapat msj macam ibu arifa lepas tue klu tak sila saya dia reply kot..saya kurang pasti tapi lepas tue hp dia kena virus..jgn layan dapat deleted terus.

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ said...

sape yang cuba mengorat min ni...hu...hu...ke nak usha2 dalila...kiter pun kengkadang ada gak dapat mesej2 cenggini...tapi abaikan aje...

Nadiah Sidek said...

dulu pernah gak dpt tapi terus delete je. ntah sape2 ntah tu. mengarut je

AiNeRzA said...

Akak...diorang tu dah x kisah pasak halal dan haram...janji duiiitttt...isk...dunia akhir zaman...

Bukan Bidadari said...

Aku rase la kan...No.tel dan nama kita bukan lagi rahsia bila.No.kad pengenalan pun.....

Ada kad mesra petronas/esso/bonuslink/realreward dll

Siti said...

siti pun pernah dpt. tapi ognore jer la...siti pun tak tau mana diorg leh dpt no tepon kita...huh..takde keja lain agaknya diorg nih.

Siti said...

siti pun pernah dpt. tapi ognore jer la...siti pun tak tau mana diorg leh dpt no tepon kita...huh..takde keja lain agaknya diorg nih.

Hazu~ said...

Salam kenal..

saya tak pernah dapat msg macam tu tapi selalu sangat dapat panggilan cerita pasal service macam-macam. biasanya orang yang tau kita pakai kad kredit.

Ada yang terus je cakap 'kami dari company XYZ, kami nak tawarkan ABC. Apa nombor kad kredit puan ye?' Amboi, at least explain la service apa dulu. suka-suka hati je. Mana la diorang dapat nama dan maklumat ye??

Wansteddy Tales said...

betul tu. saya pn selalu dpt sms, email tak penting cmni. buat semak henpon n inbox email je huh

Suhana Shahril said...

Jangan layan kalo dpt menda2 camtu.Baik delete jer. Itu lebih selamat.

MiJa said...

ag menyampah kalo kol time kita tgh busy,haih..igt urgent ke ape..buang masa btol!msg tu pun satu hal..nyampah..huhu tp dlm camtu pun ada jugak org kna tipu..dunia..dunia..

MiJa said...

ag menyampah kalo kol time kita tgh busy,haih..igt urgent ke ape..buang masa btol!msg tu pun satu hal..nyampah..huhu tp dlm camtu pun ada jugak org kna tipu..dunia..dunia..

Fairus Basir from The Juggling Queen said...

ignore je macam tu.. bahaya, macam2 cara diorg ni nak intrude kitenye privacy.. :)

misz beauty said...

sis, thanx fer droping by kat beauty punye page... =)

sms bukan2 cam gitu abaikan jerk.... or blog trs number2 tu..;-)

AAE 2.0 said...

dapat msg y sebijik sama ngn ibu arifa ni. sender pon no sama. delete je. tapi skrg ni cam kerap gak ada msg2 ngarut gini..

rynas said...

akak selalu dapat yg tak tahan tu menang hadiah RM10 ribulah then bg contact no suruh call. maleh nak layan biasa delete jer. penah hubby saja nak call no tu..mmg ada org yg angkat tapi indon ler...sah2 penipu

ibu_Arifa said...

TO AZIE: yer ker? best kan kalo betul2 menang rm100 ribu tu,hehehe tp tu lah..mmg hairan jgk mcm mana diorg dapat no kita ni kan..
oo..msg gitu boleh bg hp kena virus yer..takutnyer..nak delate cepat2!

TO MAMA AQISH: Sapa plak yg buta nk ngorat makcik yg dah tua ni mama aqish..nak ngorat dalila pun kecik lagi..mmg abaikan tp dlm hati ni terselit perasaan 'tak suka' jgk dpt msg2 gitu

ibu_Arifa said...

TO NADIAH: haah..mmg mengarut.tp saya ni pas kawen bukan jenis h/p selalu di tgn (kan full time house wife) sape je nak cari daku pun..tp bila bunyi sms masuk kadang2 perasan..kadang x perasan..tgk2 dah ada 2-3 msg yg merepek2 gitu..hangin + buang karang jer.

TO AINERZE: tu lah, bahaya nih mcm ni.. harap2 pihak yg berwajib dapat lah ambik tindakan kan.. nk tunggu diri mereka tu insap sendiri..susah lah gamaknyer.

ibu_Arifa said...

TO EMA: aku pun rasa mcm tu jgak.. mungkin diorg dapat dari compny tu kot kan..nak kena 'puk' nih diorg nih.hihihi

TO SITI: ye kot..tak de kerje..jd ni lah kojer diorg ..hari2 menipu sini sana..apalah punya kojer.

ibu_Arifa said...

TO WAMSTEDDY: yer ..kat email pun sama jgk..tp just tgk tajuk "pelik" tu, kita dah boleh klik 'dalate' dah tak yg buang masa baca/buka. tu yg buat malas nk check email tu kadang2. semak + tambah keje jer kan.

TO HAZU: Salam kenal Hazu.. yer ke dapat no sebb tau kita pakai kad kredit..suka suki diorg jer kan nk minta no kad kredit kita..melampau tul..
tu lah..manalah diorg dapat maklumat kita ni? pelik bin ajaib lah.

ibu_Arifa said...

TO SUHANA: betul tu kak Ana, bahaya layan msg yg tak dikenali ni. saya delate sambil geram2 dlm hati jer.. hihihi

TO MIJA: aku sokong ko Mija 110%.. kadang2 tgh dok nak tidurkan dalila..tetiba hp bunyi..tgk2 perkara tak penting pun..buang masa + tenaga kita je kan..kena re-start balik proses nk tidrkan anak..huii..

ibu_Arifa said...

TO PAIJ188: ignore jer lah kan..lagi pun ap yg mampu kita buat selain dr pada itu..mmg rasa tak privacy kan mcm ni.

TO MISZ BEAUTY: thanks to you too krg singgah sini juga..yer lah kan.. nak kena block no yg selalu hantar tu.. padan muka diorg pastu..hahaha

ibu_Arifa said...

TO UMI NUHA: ooo..sama sebijik mcm sms saya tu yer..hahaha..senasib ler kite rupanyer..tak pelah..sabar sambil2 'delate' jer lah kan sms gitu.

TO RYNAS: menang RM10k tu.. mintak jer kak kat mamat indon tu..sape suruh dia hantar sms gitu kat kita..hahaha.. kalo dapat RM10k tu.. ingat2 lah kat saya same yer..hihihi

BabyIntan said...

Sllu dpt gak msg cam gini but den delete terus je, malas nak layan...he he :D

10 said...

kak min... org selalu dapat jugak... tapi x layan pun... delete je...

ibu_Arifa said...

TO INTAN: saya pun sama gak..tp kekadang tu x sempat nk delate..penuh inbox dgn msg2 gitu jer..hangin...

TO 10: tu lah..hairan kan..mana tah diorg dapat no kita ni..tak privacy langsung..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...