nak join? klik banner ni yer

Monday, April 18, 2011

@ Saving Kids di Astro (channel 521)

Saving Kids. Sedih dan tersentuh saya bila menonton dokumentari ni. Terasa nak berkongsi cerita ni dengan semua kawan sekalian. Ditayangkan di Astro channel 521.
 Channel 521

Antara kisah yang saya pernah tonton dalam Saving Kids adalah:
1. Seorang baby girl, umur kurang setahun. Ada masalah dengan salur pernafasan, ketika malamnya dia akan berdengkur kuat dan kadang2 dia tdak dapat nyenyak tidur.
2. Seorang kanak-kanak lelaki, terjatuh dari pokok, sampai lumpuh kedua belah kakinya. 

Masa 30 minit tayangan terasa macam tak cukup bagi saya. Kasihan melihat penderitaan anak-anak kecil itu. Melihat kesungguhan para doktor dan ibu bapa merawat dan menjaga insan-insan kecil yang terpilih itu buat saya terharu. Laju saja air mata ini mengalir. Timbul rasa insaf serta mensyukuri kurniaan Allah kepada saya. Alhamdulillah..

Kalau korang berkesempatan nak tengok juga dokumentari ni.. ini ada saya carikan waktu siarannya.




6 comments:

.::Lynn::. said...

best n3.. thanks 4 share

Ummi Eisya&Amani said...

ala chanel ni tak ada la..

Syida said...

takde ulangan ke?ni sume pagi2 sgt.

Anonymous said...

dear..

thanks for sharing this great tv programs

huhuhu, kita pun sekarang ni bila jadi ibu, mmg senang mengalirkan air mata esp melibatkan kids ni

ibu_Arifa said...

@::Lynn::. welcome Lynn :)

@Ummi Eisya: oo..yer ker..tak dapat lah ko nak tgk.aku channel ni mmg jarang buka/tgk pun melainkan kalo ada cerita ni jer.

ibu_Arifa said...

@Syida Gorjes: Tak de kot kak Syida. saya pun tak pasti.

@Mariaariffbaby.com: welcome maria..sedih citer ni tapi bg saya lebih kepada muhasabah buat diri saya, agar lebih sayang kat anak kita.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...