nak join? klik banner ni yer

Tuesday, January 25, 2011

@ Masuk Dalam "Perpustakaan Bergerak"

Tengah hari kelmarin, nampak bas Perpustakaan Bergerak parking dekat depan umah MIL. Dalila bising dok sebut "bas..bas..nak naik bas". Teringin nak masuk tengok kat dalam tu macam mana, sebab tak pernah lagi masuk bas yang macam tu.  Last masuk perpustakaan pun masa kerja 2006 dulu. Hihihi..kantoi !!!

 gambar pinjam cik Google jer dulu

Dah settle kerja2 kat umah MIL, terus ajak Dalila naik bas perpustakaan bergerak tu. Dalam bas tu ada 2 orang, sorang driver bas dan sorang lagi orang jaga kaunter. Yer lah ni first time bagi saya kan.. terkejut juga melihat keadaan kat dalam bas tu... sebab saya membayangkan ada banyak buku dan kerusi/ruang untuk membaca. Rupanya, perkhidmatan perpustakaan bergerak ni lebih kepada untuk meminjamkan buku dan dibaca dirumah saja sebab hanya satu saja kerusi disediakan untuk pengunjung kat dalam bas tu.

Saya sebelum ini memang dah daftar jadi ahli Perpustakaan Awam Pulau Pinang, tapi dah expired. Jadi saya terus renew keahlian saya dalam bas tu secara percuma..kalau buat di luar (kat perpuastaakan) bayar RM2. Dalila pun boleh daftar jadi ahli juga, tapi saya terlupa nak bawa mykid Dalila. Next time yer sayang..
Saya pinjam 4 buah buku (2 buku untuk saya, 2 buku untuk Dalila). Mulanya saya nak pinjam 3 buah saja, tapi pakcik yang jaga kaunter tu suruh pinjam 4 buah jugak. hihihi. malu2 kucing lah pulak nak pinjam.

Perkhidmatan perpustakaan bergerak ni akan datang kat kawasan perumahan saya setiap 2 minggu pada hari Isnin. So, lagi 2 minggu kami akan masuk lagi bas ni dan pinjam lagi buku lain pula.




photobucket

11 comments:

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

salam,best nyer ada perpustakaan bergerak. Saya last masuk tahun 1986 yang lalu...sedih nyer.

Ummi Eisya&Amani said...

bagus ar mcm ni..tak yah nak susah2 g library tu..tunggu je depan umah..buku pe wei..

mamamuhammad said...

wahhhhhhhh....bestnye ade perpustakaan bergerak..kt cni xde pn..huhu..bagus..amalan bca buku nt da besar anak akan terikut cara kita..sy ni beli buku beriya2..tang nk bca tu liat sket..klu ada kt cni x ya beli dah buku..pinjam lagi jimat n environment safe..ye la beli nnt,ade je bnda nk dibuang..gud luck dalila..

Ummi Shira (AshAnas) said...

dah lama tak masuk perpustakaan bergerak... k.min ok lg last masuk 2006... shira last masuk 1997... tp perpustakaan biasa tu selalu la pegi... br ni dok teringat nk bwk anas gi library...

mama salmi said...

wah bestnya...x penah jgk naik bas bgerak nih eehehhe

umiawadah said...

kat Lipis ni ada perpustakaan awam,tapi jauh sikit lah dari rumah...teringin juga nak meminjam buku kalau ada perpustakaan bergerak seperti ni..

Nieza Ishak said...

dah lama tak tengok perpustakaan bergerak ... rasanya kecik2 dulu jerk ader

Anonymous said...

bagusnye de library bergerak cm ni..

YatieJay said...

Akak tak pernah langsung masuk perpustakaan bergerak, sebab selalunya pergi perpustakaan terus. Kat area umah akak mcm tak pernah nampak lak bas mcm ni. Patutnya diadakan semula, especially masa cuti sekolah kan?

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

kak pun x penah masuk ppustakaan bgerak ni..hehe..

Izan Ishak said...

k.izan pun dah lama tak masuk perpustakaan bergerak. kat sini takdelah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...